Sunday 17 February 2013

LeLaKi IdAmAn SaYa (0)______(0)

assalamu'alaikum..

baru habes melayan tetamu datang rumah.. sangat penat tapi really best..tetamu yang sangat-II diundang.. *aisehh* -.-'

okay!!~ now u olls focus on that tajuk dulu.. haha really kelakar.. who's he huh?? 

okay, first of all, he's full with charisma.. aicehhh >.< sebab2 aku cakap dye camtuh : 

  • hafaz al-Quran

okay, he's unofficially doing that. I mean, camnih.. he has a younger brother yang belajar di sebuah sekolah tahfiz. one day, I ada pergi visit my grandad yang tengah sakit di hospital. then, dia pun ada datang melawat sekali. nak dijadikan cerita, he brought along his Quran and keluar dari ward tuh untuk duduk kat luar (macam lobi laa lebih kurang). and then my auntie tanya dia : 

"hafaz ke? (Quran)" 

and then he replied dengan humble-nya : 

"ha a.. baru lagi.. jealous tengok adik hafaz.. >.<"

and one more thing, dia hanyalah pelajar sekolah harian biasa je. he has nothing to do with this sekolah-sekolah agama thing.. tapi dia memang asal dari keluarga yang baik-baik pun..

  • hormat orang tua

ciri nie normal laa kan? I mean, ramailaa orang yang respect orang tua even orang jahat pun. tapi, I am really touched by his way towards my dad. aku memang cepat touching siket kalau aku nampak ada orang buat baik towards both my beloved parents. hehe >.< good job bro!!~ 

  • tinggi


okay, this characteristic, those who are close to me tahulaa yang aku memang suka dengan orang yang tinggi-II nih. sebabnya aku nih rendah!!~ >.< tapi, he is a year younger than me.. -.= tapi perempuan sekarang kan ramai tertarik dengan younger guys (erk is that including me?? +_+) okay, he's an SPM candidate this year.. anyway, good luck bro >.<

  • good sense of humor


haha.. camnih, dia tengah dengar my dad and my uncles sembang-II, and I had been watching him (stalking?? naaa.. dunno o.0) and then, I noticed him getting bored. and then, he asked my sister mana tempat yang dia boleh tido?. (like slumbernye mamat nih +_+) and then my sister cakap : 
"kat sini ada swimming pool"

terus dia tak jadi nak tido, and dengan mulut terlopongnya dia tanya : iye ke?? kalau camtuh, nak pegi mandi swimming pool laa.. (dalam hati aku, : dia nih anak orang kaya, takkan laa soo perak nampak swimming pool -.= kesiannya =P) and one more thing, dia takut sangat ngan kucing.. >.< waktu dia tengah bersantai kat balkoni, kucing aku datang laa kat dia, kononnya nak make friend with him laa.. tapi dia boleh cakap ngan kucing tuh (aku curik-II dengar) : "kau jangan datang dekat dengan aku.. don't you dare datang dekat-II, or else aku lari.." (sooo comel lelaki takut kucing).. haha friend request rejected =P


aisehh!!~ ye laa tuh =P

  • jaga solat
sepanjang aku kenal dia, he would always make sure that dia berpeluang solat berjemaah.. and aku suka tengok lelaki yang jaga solat dia.. I mean, sape taknak camtuh kan?? nuff said >.<



haha cam agak kelakar laa pulok entry kali nih (bagi aku laa) tapi haishh asyik cakap pasal mende-II camnih jek.. nanti nak try post entry genre lain pulak lah.. (like seriously??? 0.o)

p/s : dah jumpe fb account dia tapi sangat maluuuuu nak add.. last-II ended up add ayah dia jek.. hehe >.< plus, he's my bau-II bacang ^_^

haha, that's all I think.. xoxo peace yo!!~

assalamu'alaikum >.<

No comments: