Thursday 7 February 2013

inshaAllah, Allah help ease our way :-)

assalamu'alaikum...

woohooo!!~ my first post.. seriously got nothing to post but thinking of nanti biar blog kosong jek takde gune, might be good if I start updating my blog, rite huh?? so, dengan itu, aku mempegagahkan diri ini untuk menge-post something to be shared.. emm,tapi pasal ape eh?? 

ok, what about aku kasi tahu siket laa about myself?? sikittt jek!! 

*ok aku dah rase sedikit cheezy dah* :-P

i'm an SPM leaver (an SPM candidate for year 2012) and now i'm taking care of my uncle and auntie.. camnie... my uncle now suffers from minor stroke and my aunt got frozen shoulder.. they do have two daughters but they are busy with their work and studies. and here i am, helping them out a lil' bit.. org cakap : ape yg aku buleh tolong, aku tolong laa 

(obviously aku yg cakap) haha :-D

tapi my uncle taklaa sampai camnih ok!!~ siap buleh jenjalan kat shopping mall lagi you ;-)

ok, people do ask me : kenape tak cari kerja? cari duit untuk further studies nanti? and then there goes my answer : 

bukan taknak kerje tapi my uncle and my aunt needs extra hands to help them out. memandangkan saye yang free, takde buat pape sekarang nie, elok bebenor laa I help them out.. ehm, nak cari duit waktu studies? sape taknak?? but i keep myself to this laa : kalau saye cube untuk ikhlas tolong diorang, inshaAllah, Allah will ease my way. sumenye di tangan Allah.. rezeki, ajal maut, jodoh.. kot kot laa nanti Allah murahkan rezeki saye dengan izinkan saye dapat biasiswa ke?? sape tahu kan?? AMINNNN!!~ :-)

nah!! panjang berjela jawapan aku.. amik kau!!! kesian kat sape yang tanye tuh!!~ >.<

kawan aku ade cite : he has a very affluent cousin laa. and he is such a down to earth man. tiap tiap hari pegi masjid. dah tu, dia selalu derma kat masjid. his little brother story-mory kat kawan aku sorang nih..lebih kurang camnih laa :

 abang selalu derma kat masjid tuh. dia derma rm50 ringgit tapi dia amik duit rm1 gulung dekat duit 50 hinggit tuh.. abang taknak orang tahu dia derma rm50. tapi dia tak kasi tahu sesape un. adik citer nih pun sebab adik ternampak abang buat camtuh...

 korang bayangkan laa.. dah laa kaye, rendah diri pulak tuh. bab derma tu pun adik dia yang nampak. susahkan nak cari orang camtuh?? dia sangat yakin pape pun dia buat, Allah sentiasa ade untuk menilai setiap gerak geri, isi hati dia..

I love the feeling of being taken care of.. indeed Allah is truly, honestly good and He loves every goodness. :')

  cerita tuh really inspires me though!!~ aku cuba untuk sentiasa ingatkan diri aku to be a better person and throughout everything that happens to me or to others surrounding me, aku sentiasa cuba untuk merungkai hikmah di seballik setiap yang berlaku.. may Allah help us to be a better person and may He bless us and ease our way.. amen...

WHATEVER YOU ARE, BE A GOOD ONE!!~ 

 >ABRAHAM LINCOLN<

that's it I think.. for the time being.. and you guys know what : you guys are super duper awesome if you keep remembering yourself of Allah in your daily life.. xoxo peace yo!!~

assalamu'alaikum...

No comments: